Vy jste zase doma jo? Jo, Johanka je nemocná

Vy jste zase doma jo?

Dobrý den, paní učitelko, prosím omluvte Johanku, má kašel a bolí jí bříško. Koťátko moje, máš zase teplotku. Tak pojď, já ti udělám čajíček a pojedeme se spolu podívat na paní doktorku. Dobrý den, paní vedoucí, Johanka je nemocná, ano zase má teplotu a kašel. Koncem týdne se ozvu, ano já vím. Děkuju. Připomíná Vám tento ranní scénář něco? Večer jdete uložit do postýlky zdravé dítě a ráno se probudí a je nemocné. Možná jste se ocitli v začarovaném kruhu nemocnosti. Jak z té nemocnosti ven? Mám jeden návod. Jestli je výchovný a doporučovaný lékaři? Možná. Jestli tento návod používali i naše maminky? Možná. Jen ho zkuste a žádný bod nezanedbejte a  uvidíte jestli se i vaše častá nemocnost bude opakovat.
Nejprve si pojďme ujasnit pojem častá nemocnost. Když je předškolní dítě 1 – 2 x za půl roku za rok nemocné. Myslí, že je to fyziologické. Někde jsem kdysi četla, že i počet šest nachlazení u předškoláka je relativně běžné. My si, ale společně dáme hodnotu 1-2x za rok. Když je dítě doma častěji něco tady nehraje. Školní dítě má podobný počet onemocnění v rámci roku.

Šup do postýlky a spinkat.

Nejprve si pojďme představit jak probíhá vaše nemoc.
U nás se hned vaří čajíček, u předškolní Johanky se zapíná pohádka nebo čte. Pak jdu vařit její nejoblíbenější jídlo, aby se jí co nejdříve ulevilo. Pak jí dám dle teploty a obtíží léky se slovy, ty moje chuděrko. Pojď maminka tě pomazlí.  Dopoledne když ranní teplota zmizí jdeme si hrát s panenkami a nebo vystřihovat. Když přijde manžel z práce a chce si pustit hudbu hlasitěji hned na něj hodím pohledem, přece musíš brát ohled na Johanku. Johance není dobře. A tak to pokračuje dál. Pak týden, dva ve školce a zase jí mám v pelíšku.

STOP!!!
Tohle je úplně ukázkový scénář. Dítě má komfort někdy i větší než když je zdraví. Je politován, pohlazen, pohraje si a dokonce získá lepší stravu než by byla ve školce. Cítíte to, taky by jste chtěli být nemocní s tímto přístupe.7

Když dítě ráno bude opět s kašlem a s teplotou. Zatněte zuby. Uvařte čaj a šup do postele, z té postele nevylezeš. K obědu bude něco co mám už hotové nebo vyžaduje minimální úsilí. Já jdu pracovat na počítači, nebo něco co je zrovna potřeba. Ty Johanko ty si můžeš otevřít knížku a nebo spinkat. Prostě a jednoduše. Bez komfortu a pohodlí. Dítě bude překvapené, že nebudou pohádky. Ne nebudou. Jsi nemocný, žádná televize, tablet ani jiné rozptylování. 

Odpadový odtok

No a pak čekejte ten zázrak. Tedy pokud nepolevíte. Dítěti se nebude líbit tento styl stonání. A příště radši zůstane ve školce nebo škole. Teď je to na Vás rodiče. Vydržet. Většina nemocí má základ psychosomatický. Kašel a bolest v krku, dítě nemůže něco říct bojí se a nebo naopak slyší moc a chce to říct. Bolest břicha zase signalizuje zhoršenou psychickou pohodu. Průjem za se velkou potřebu zbavit se nějakého traumatického zážitku. Astma, dítě už doma v uvozovkách nemůže dýchat. Atmosféra je například mezi rodiči nebo mezi sourozenci napjatá. Celé bych to shrnula, nemoc je projevem těla. Že si potřebuje odpočinout. Většina nemocí přichází když je toho na nás už moc. Blížící se uzávěrka, písemka ve škole, kamarád ve školce je na dítě zlý, paní učitelka dítěti něco vytkla a nebo dokonce zakázala. Zkuste se malinko zamyslet nad příčinou vašeho onemocnění.